sierpnia 24, 2017

Top 5 wydawnictw. Zestawienie bardzo subiektywne


Współpracuję z nimi już dość długo (mając oczywiście na uwadze długość istnienia bloga) i owocnie. Cenię je za to co wydają i jak (tak, okładka też się liczy! Zwłaszcza, jeśli nie chcemy by książka rozpadła się jeszcze przed ukończeniem lektury). Oto pięć wydawnictw, o których myślę szczególnie ciepło. Kolejność alfabetyczna :)

1. Agora
Istnieje już od ponad piętnastu lat. Specjalizuje się w literaturze faktu i biografiach, ale w ofercie wydawnictwa znajdziecie także książki historyczne, poradniki, wywiady, przewodniki turystyczne, rozmaite audiobooki oraz takie klasyki jak kolekcje dzieł Stanisława Lema, Marka Hłaski czy Ryszarda Kapuścińskiego. Wśród autorów wydawnictwa znajdują się: Hanna Krall, Jacek Hugo-Bader, Magdalena Grzebałkowska i Mariusz Szczygieł.
Najbardziej lubię za: dobrą literaturę faktu, super współpracę i porządnie wydawane książki
Moje ulubione książki, wydane przez wydawnictwo, które przeczytałam w tym roku:
Książki, które planuję przeczytać jeszcze w tym roku:

2. Czarne
Powstało w 1996 roku i podobnie jak Agora specjalizuje się w literaturze faktu, a także w eseistyce oraz polskiej i światowej prozie. Do grona autorów Czarnego należą m.in. Andrzej Stasiuk, Krzysztof Varga, Herta Müller, Wojciech Tochman, Maciej Zaremba, Paweł Smoleński, Swietłana Aleksijewicz, Lidia Ostałowska, Liao Yiwu oraz Martin Pollack.
Najbardziej lubię za: rewelacyjne reportaże, fantastyczną współpracę i ładne wydania.
Moje ulubione książki, wydane przez wydawnictwo, które przeczytałam w tym roku:
Książki, które planuję przeczytać jeszcze w tym roku:

Istnieje od 2008 roku. Zgodnie ze swoim hasłem, wydaje to, co mu się podoba. W ofercie wydawnictwa znajdziemy więc literaturę piękną i literaturę faktu, eseistykę oraz książki poświęcone projektowaniu, architekturze i sztuce. To co wyróżnia wydawnictwo, to m.in. edytorska strona książek. Wśród autorów wydawnictwa znajdują się: Tahar Ben Jelloun,  Lyonel Trouillot,  Susan Sontag i Raja Shehadeh.
Najbardziej lubię za: wydawanie ambitnych pozycji i atrakcyjną wizualnie stronę książek
Moja ulubiona książka, wydana przez wydawnictwo, którą przeczytałam w tym roku:
Książka, którą planuję przeczytać jeszcze w tym roku:

Powstało w 2013 roku we Wrocławiu. Publikuje współczesną prozę europejską. Swoimi książkami chce pokazywać te miejsca na literackiej mapie, które pomimo niewielkiego oddalenia geograficznego, wciąż pozostają w cieniu. 
Najbardziej lubię za: Książki zrywające ze schematami i stereotypami, super współpracę oraz umieszczanie na książkach zdjęć i informacji o tłumaczach.
Moje ulubione książki, wydane przez wydawnictwo, które przeczytałam w tym roku: 
Teraz czytam:
Książki, które planuję przeczytać jeszcze w tym roku:

5. Znak
Wydawnictwo powstało w 1959 roku z inicjatywy osób związanych z „Tygodnikiem Powszechnym” i miesięcznikiem „Znak”. Celem było m.in. zapoznanie polskiej publiczności z dziełami niepublikowanymi przez wydawnictwa państwowe. Obecnie jest to  jedno z największych polskich wydawnictw.
Najbardziej lubię za: szalenie bogatą ofertę
Moje ulubione książki, wydane przez wydawnictwo, które przeczytałam w tym roku:
Książki, które planuję przeczytać jeszcze w tym roku:


Foto: pixabay.com

4 komentarze:

  1. Książkowe Klimaty i Czarne to moje dwa ukochane wydawnictwa - w czasach, w których liczy się ilość sprzedanych egzemplarzy i masowe produkowanie książek, oni wybierają to, co jest naprawdę wartościowe, co zapada w pamięć i pozwala czytelnikowi się rozwijać, a nie tylko odpocząć podczas lektury.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba te wydawnictwa, Czarne (w ubiegłym roku) i Książkowe Klimaty (w tym roku) zostały nagrodzone statuetką Lwa Hieronima przez Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury!
    ElaD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem czy takie nagrody wpływają na popularność wydawnictw i pomagają zwiększyć sprzedaż

      Usuń

Copyright © 2016 Projekt: książki , Blogger