lipca 27, 2018

Booknet: Literacki przegląd tygodnia (61)


Coś do kawy? Polecam 9 ciekawych materiałów około literackich. Do poczytania i posłuchania. Ładne zdjęcia też się znajdą :)

1. Trzy książkowe destynacje dla osób, które potrafią w urlop
Kiedy ja będę dojrzewać do kolejnej próby urlopu i przeglądać cały internet w poszukiwaniu wakacji doskonałych, wy pewnie juz będziecie w drodze na swoje wymarzone wczasy i w ostatniej chwili pomyślicie (pewnie na lotnisku) „może by jakąś książkę?”. No to ja wam podpowiem kilka książkowych destynacji, z których być może skorzystacie. Dodatkowo do każdej z nich polecam tematycznie powiązany film!

2. Autor "Historii przemocy": O tym, co zrobił mi ten chłopak, opowiadałem każdej napotkanej osobie. To jedna z reakcji na zło, którego doświadczyłem
Zorientowałem się, że chciał ukraść kilka należących do mnie rzeczy. Stał się brutalny, gdy poprosiłem o ich zwrot. Zgwałcił mnie, dusił, wymachiwał pistoletem, który - jak się okazało - miał przy sobie. Uciekł.

3. Heloł, kradną nam wolność. Mur sobie odmalujemy
P o cholerę nam ta jakaś "niepodległość", skoro nie potrafimy sprostać wolności? "Mój ojciec musiał z Polski wyjeżdżać. Siedział w więzieniu od 1982 roku za malowanie - nomen omen - napisów na murach" - mówi OKO.press Klementyna Suchanow, którą policja skuła za malowanie napisu na budynku sejmowym

4. Ile recenzji w recenzji, czyli jak się pisze o książkach w polskiej prasie?
Nie recenzują, tylko streszczają. Nie patrzą krytycznie, prawie ciągle chwalą. Piszą o sobie i swoich fascynacjach autorem, zamiast skupić się na książce, którą wzięli na warsztat. Tworzą krótkie notki, zamiast długich pogłębionych tekstów. Robią rankingi, przyznają książkom punkty i gwiazdki. To o blogerach? Nie, o dziennikarzach piszących w gazetach o książkach.

5. Katarzyna Bonda: Doświadczyłam rzeczy ostatecznej - byłam winna, dostałam wyrok w zawieszeniu. Wtedy zrozumiałam, że chcę pisać książki
"Dobrze śpię. Uważam, że świat jest bezpieczny. Miałam w sobie jakiś podświadomy lęk wiele lat temu, gdy pisałam książkę 'Zbrodnia niedoskonała'. Wtedy wydawało mi się, że każdy obok mnie może być mordercą, naczytałam się tak wiele dokumentów sądowych, że bałam się patrzeć na innych ludzi". Rozmowa z Katarzyną Bondą.

6. O miłości do pszczół i drzew, czyli Piotr Socha w Radiu Książki

7. Od Lublina do Szczecina. Najlepszy pomysł na wakacje dla mola książkowego
Mają od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów. Każda z nich została urządzona z myślą o czytelniku. Półki uginające się od książek, wygodne fotele i kanapy, specjalny kącik dla dzieci, a niekiedy także przepyszna kawa z lokalnej palarni. W ciągu roku organizują kilkaset wydarzeń kulturalnych: spotkania z autorami, warsztaty i lokalne festiwale literackie. Niesieciowe księgarnie to dobry kierunek na wakacje dla czytelników, którzy szukają książki innej niż wszystkie. Podpowiadamy, jak znaleźć je na mapie Polski.
Czytaj dalej >> 

8. Barwnym muralem przemienił budynek w gigantyczną księgę
Portugalski artysta Mario Belém przemienił jeden z budynków w nadmorskim kurorcie Cascais w gigantyczną księgę. Udało mu się to osiągnąć za pomocą barwnego muralu zdobiącego ściany obiektu.

9. 13 Books Recommended by ‘Harry Potter’ Star Emma Watson
Known not only for her acting skills, but for her intellect, actress Emma Watson is a known bookworm just like her Harry Potter character, Hermione Granger. As a classy, Ivy League-educated woman, some may presume that Watson only sticks with purely sophisticated reads. But her favorites cover a wide range of genres — from young adult to classic literary treasures and contemporary fiction.

Czytaj dalej >> Coś do kawy? Polecam 9 ciekawych materiałów około literackich. Do poczytania i posłuchania. Ładne zdjęcia też się znajdą :)

*****************
Przez cały tydzień śledzę około literackie wydarzenia. Przeglądam prasę i internet. Wyszukuję ciekawe informacje, inspirujące filmiki i ważne rozmowy. Część na bieżąco publikuję je na facebookowym fanpage’u. W piątek, zebrane i uzupełnione o dodatkowe materiały, lądują w postaci „Booknetu” na blogu.
Chcesz być na bieżąco? Polub bloga na Facebooku!
Zdjęcie: Unsplash

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Projekt: książki , Blogger